MR.Perfect

دِل (به انگلیسی: .Dell Inc) یک شرکت سازنده رایانه آمریکایی می‌باشد که دفتر اصلی آن در شمال شهر آستین در ایالت تگزاس واقع است. در سال ۲۰۰۹ مجله فورچن شرکت دل را سی و سومین شرکت بزرگ در لیست فورچن ۵۰۰ قرار داد.[۱] در سال ۲۰۱۰ دل، پس از دو شرکت اچ‌پی و ایسر سومین شرکت بزرگ فروش رایانه شخصی در دنیا اعلام شد.[۲][۳]

این شرکت رایانه‌های شخصی و محصولات دیگر وابسته به این نوع رایانه‌ها را توسعه می‌دهد، می‌سازد و به فروش می‌رساند. دفتر اصلی «دل» در Round Rock (حومهٔ آستین) تگزاس می‌باشد و بیش از ۸۸۰۰۰ نفر کارمند در سرتاسر جهان دارد.

 

شرکت Dell

شركت Dell يكي از موفقترين شركت هاي موجود در زمينه تجارت الكترونيكي است . بدين منظور شايسته است در اين بخش به بررسي وضعيت شركت فوق در زمينه تجارت الكترونيكي پرداخته و از اين رهگذر از تجارب موجود استفاده كرد. Dell يكي از صدها شركتي است كه كامپيوترهاي شخصي توليدي خود را در اختيار مشتريان حقيقي و يا حقوقي قرار مي دهد. فعاليت اقتصادي Dell با درج آگهي در پشت جلد مجلات كامپيوتري و فروش كامپيوتر از طريق تلفن، آغاز گرديد. امروزه حضور شركت Dell در عرصه تجارت الكترونيكي بسرعت متداول و عمومي شده است .شركت فوق، قادر به ارائه كالاهاي بيشماري از طريق وب شده است . بر اساس آمارهاي موجود، فروش روزانه Dell، چهارده ميليون دلار بوده و تقريبا" 25 درصد فروش اين شركت از طريق وب انجام مي گيرد. شركت Dell قبل از استفاده از تجارت الكترونيكي، اكثر سفارش‌های خود را از طريق تلفن اخذ و با استفاده از پست آنها را براي خريداران خود، ارسال مي كرد. با توجه به فروش 25 درصدي شركت فوق از طريق وب مي توان به جايگاه و اهميت موضوع تجارت الكترونيكي بيش از گذشته واقف گرديد. در اين راستا مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • در صورتيكه شركت Dell توانسته باشد، ميزان فروش از طريق تلفن را 25 درصد كاهش و 25 درصد به ميزان فروش خود از طريق وب بيفزايد، دليل روشن و قاطعي براي وجود مزاياي تجارت الكترونيكي وجود ندارد؟ Dell صرفا" كامپيوتر عرضه مي نمايد. در صورتيكه مديريت فروش از طريق وب هزينه هاي كمتري را به يك سازمان تحميل نمايد و يا افراديكه از طريق وب كالاي خود را خريداري مي نمايند، اقدام به خريد تجهيزات كمكي ديگري نمايند و يا اگر هزينه هاي عمليات فروش از طريق وب بمراتب كمترشده و يا اگر ارائه كالا بر روي وب باعث افزايش خريداران و حجم عمليات فروش گردد، استفاده از تجارت الكترونيكي براي شركت Dell مقرون بصرفه و توام با افزايش بهره وري بوده است .
  • در صورتيكه شركت Dell، در فرآيند فروش كالا از طريق وب، فروش سنتي و مبتني بر تلفن خود را از دست ندهد، چه اتفاقي مي افتد؟اين موضوع مي تواند صحت داشته باشد، اين موضوع به تمايل عده اي براي خريد كالا از طريق وب بستگي خواهد داشت . گرايش بسمت خريد از طريق اينترنت بصورت يك نياز مطرح شده است و از اين بابت نگراني چنداني وجود نخواهد داشت .
  • در رابطه با فروش عقيده اي وجود دارد كه : زمانيكه يك مشتري كار خود را با يك فروشنده آغاز مي نمايد، نگهداري آن مشتري براي فروشنده بمراتب راحت تر از جذب مشتريان جديد است . بنابراين در صورتيكه تصميم به ايجاد يك وب سايت زودتر اتحاذ گردد، نسبت به ساير فروشندگان كه بعدا" تصميم فوق را اتخاذ خواهند كرد، پيشقدم خواهيد بود. شركت Dell سايت خود را خيلي زود طراحي و پياده سازي نموده و از اين طريق از ساير رقباي خود پيشي گرفته است .

دل
نوع شرکت شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت جهانی
بنیانگذاری ۴ نوامبر ۱۹۸۴، آستین، تگزاس
بنیانگذار(ها) مایکل دل
شعبه مرکزی ، تگزاس، ایالات متحده
افراد مهم مایکل دل (مدیر ارشد اجرایی و ( )
محصولات

کامپیوتر رومیزی
سرور
نوت بوک
نت بوک
لوازم جانبی
چاپگر
تلویزیون
اسکنر
ابزار ذخیره‌سازی رایانه

تلفن‌های هوشمند
درآمد $ ۵۲،۹۰۲،۰۰۰،۰۰۰ (۲۰۱۰)
سود خالص $ ۱،۴۳۳،۰۰۰،۰۰۰ (۲۰۱۰)
دارایی کل $ ۳۳،۶۵۲،۰۰۰،۰۰۰ (۲۰۱۰)
شمار کارکنان ۹۶،۰۰۰ (۲۰۱۰)
وب‌گاه dell.com

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:41 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

تاریخچه

مقر توشیبا در توکیو

در سال ۱۸۷۵ میلادی (۱۲۵۴ شمسی) اولین کارخانجات تجهیزات تلگراف در ژاپن با نام محلی تاناکا سیزو شو (Tanaka Seizo - Sho) و به معنی کارخانه مهندسی تاناکا به کار افتاد. موسس آن (Hisashige Tanaka (۱۷۹۹ - ۱۸۸۱ به خاطر اختراعاتش که شامل عروسکهای مکانیکی و یک ساعت که به وسیله رزونانس (تشدید) عمل می‌کرد بسیار معروف بود. تحت عنوان شیبورا سیزاکو شو (Shibaura Seisaku - Sho) شرکت او به یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان تجهیزات و دستگاههای سنگین الکتریکی (نه الکترونیکی) تبدیل شد در سال ۱۸۹۰ میلادی (۱۲۶۹شمسی) هاکونتسو اولین کمپانی بزرگ ژاپن در زمینه تولید لامپهای چراغ برق تأسیس گردید گام بعدی در راه توسعه این شرکت و تنوع محصولات اضافه شدن کالاهای مصرفی به محصولات آن بود. در ۱۸۹۹ میلادی (۱۲۷۸ شمسی) نام شرکت به Tokio Denki یا همان Tokio Electric Co تغییر پیدا کرد. در سال ۱۹۳۹ این دو کمپانی تقریباً معروف استراتژیکهای خود را نزدیک یافته و رهبران آنها تصمیم به ادغام گرفتند.بدین ترتیب آنها به یک کارخانجات مجتمع تجهیزات الکتریکی بدل شدند با نام محلی Tokio Shibaura Denki co یا همان توکیو شیبورا الکتریک.این شرکت بزرگ به زودی تحت عنوان Toshiba مشهور شد و "توشیباً در سال ۱۹۷۸ نام رسمی این شرکت شد.

اختراعات معروف

اولین تلفن تصویری رنگی٬اولین تلویزیون رنگی با IC گسترده ٬اولین تلویزیون رنگی CRT با نوار مشکی، اولین دیسک نوری بایگانی اطلاعات٬اولین سیستم OCR با قابلیت خواندن حروف چینی٬اولین لپ تاپ در جهان ٬و دیسکهای ۰٫۸۵ اینچی که در موبایل آی‌پاد به کار می‌روند٬اولین HD DVD نمنوه‌هایی از نوآوری‌هایی است که توشیبا به مردم جهان عرضه داشته‌است.

افتخارات

  • شرکت توشیبا به عنوان برترین شرکت در زمینه ماشینهای ادارای توسط موسسه BTAs در سال ۲۰۰۲ معرفی شد.
  • در سال ۲۰۰۶ از لحاظ در آمد هشتادوهفمین شرکت جهان شناخته شد

ساختار

دارای ۱۷۲ هزار پرسنل هم اکنون در بیش از ۳۰۰ نقطه جهان نمایندگی دارد.

 

توشیبا
Toshiba Corporation
بنیانگذاری ۱۹۳۹ میلادی (ادغام)
شعبه مرکزی Flag of Japan.svg ژاپن - میناتو، توکیو
محصولات محصولات الکترونیک - ماشین های اداری
محصولات دیجیتال
شمار کارکنان ۱۹۰۷۰۸ نفر
وب‌گاه toshiba.co.jp

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:40 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

شرکت اَپِل (به انگلیسی: .Apple Inc) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.

این شرکت در دهه‌ٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل ۱، اپل ۲، اپل ۳ و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی نمود.

اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد.

همچنین این شرکت در زمینه تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

مدیریت اجرایی این شرکت برعهده استیو جابز بوده است. وی یک ماه قبل از مرگش از ریاست این شرکت کناره گیری کرد و به جای آن تیم کوک ریاست این شرکت را بر عهده گرفته است. استیو جابز وی همراه با استیو وزنیاک و رونالد وین  این شرکت را بنیانگذاری کردند. رونالد وین در کمتر از دو هفته سهام خود را واگذار کرد.

تاریخچه

استیو جابز موسس شرکت اپل.
مرکز شرکت اپل در «اینفینیت لوپ» شهر کوپرتینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا.

بنیانگذاری اپل (۱۹۷۶ تا ۱۹۸۰)

کمپانی اپل در سال ۱۹۷۱ با دوستی استیو وزنیاک ۲۱ ساله مهندس کامپیوتر و استیو جابز ۱۶ ساله متولد شد به طوری که با گذشت شش سال از آشنایی این دو نفر در سال ۱۹۷۷ این کمپانی با معرفی کامپیوتر شخصی Apple I که در گاراژ خانه جابز به صورت دستی ساخته شده بود رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنلوژی وارد شد و توانست ظرف مدت کوتاهی با فروش تعدادی از این مدل کامپیوتر شخصی، اعتباری برای خود دست و پا کند. بلافاصله در سال ۱۹۷۷ اپل نوع دیگری از کامپیوتر شخصی یعنی Apple II را وارد بازار کرد که به دلیل مجهز بودنش به فلاپی درایو ۵٫۲۵ اینچی از رقبای دیگر خود در آن دوره نظیر Commodore که از نوار مغناطیسی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می‌کرد، پیشی گرفت. در سال ۱۹۸۰ اپل سعی کرد با معرفی مدل Apple III که به نوعی بهینه شده سری Apple II به شمار می‌آمد با بزرگ‌ترین رقیب آن دوره یعنی آی‌بی‌ام که با تجهیز کامپیوترهای خود به سیستم‌عامل DOS توانسته بود سهم زیادی از بازار فروش را به خود اختصاص دهد، وارد رقابت جدی شود اما به دلیل ایراداتی که در طراحی این مدل وجود داشت مجبور شد تا صدها دستگاه از Apple III فروخته شده را به کمپانی برگردانده و از همین جا با تعیین و تشخیص راه‌حل‌های ممکن برای رفع مشکل مدل Apple III ایده ساخت مدلی جدید خلق شد.

لیزا و مکینتاش (۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹)

در سال ۱۹۸۳ اپل با ارائه مدل «لیزا» (Lisa) که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم‌عامل دارای واسط گرافیکی، آیکون‌ها و پنجره‌ها بود توانست انقلابی بزرگ در زمینه کامپیوترهای شخصی به وجود آورد. بعد از آن در سال ۱۹۸۴ سیستم‌عامل مکینتاش توسط اپل در حالی روانه بازار شد که تبلیغات بسیار گسترده‌ای برایش انجام گرفته بود. ظهور مکینتاش و ارائه نسخه‌های مختلف برنامه‌های نشر رومیزی توسط کمپانی ادوبی (Adobe) نظیر PageMaker و بعدها برنامه ساخت انیمیشن موجب شد تا مکینتاش در بین انتشارات و سازندگان فیلم و موسیقی طرفداران بسیاری پیدا کند. بسیاری از نرم‌افزارهای مشهور کنونی مانند مایکروسافت ورد و ادوبی فتوشاپ اولین بار برای کامپیوتر مکینتاش نوشته شدند.

اواسط دهه ۱۹۸۰ اپل دارای دو دپارتمان بود: یکی روی سری‌های Apple II که خاص کاربران خانگی بود و دیگری روی سیستم‌های مکینتاش که مخصوص کاربران حرفه‌ای طراحی شده بود و به نوعی روی این دو دپارتمان تحقیقات بسیاری را انجام داد اما با تمام این تلاش‌ها و تحقیقات مکینتاش نتوانست به سهم بازاری مشابه دهه ۷۰ کامپیوترهای Apple II دست پیدا کند، اما همچنان به رقابت خود با کامپیوترهای IBM ادامه داد.(مکینتاش(سیستم unix) با مک او اس فرق دارد)

دوران طلایی (۱۹۸۹ تا ۱۹۹۱)

ارائه مدل جدیدی از کامپیوترهای قابل حمل توسط اپل در سال ۱۹۸۹ به نام Macintosh Portable کلید خورد و بعد از آن نوت بوک PowerBook وارد بازار شد. نوت بوکی که با همکاری کمپانی سونی و به کارگیری باتری‌های دو ساعته، صفحه مانیتور ۹ اینچی و هارد درایو ۲۰ مگابایتی به فرمی کاملاً ارگونومیک طراحی شده بود توانست در سال ۱۹۹۱ سود زیادی را نصیب این کمپانی کند. این دوران به قدری در دوران کاری اپل سودآور و درخشان به شمار می‌آید که از آن به عنوان «دوران طلایی» یاد می‌کنند.

(۱۹۹۰ تا ۱۹۹۳)PowerBook و نزول

با یادگیری چند درس دردناک بعد از معرفی کامپیوتر حجیم مکینتاش پرتابل در ۱۹۸۹، اپل به طراحی صنعتی روی آورد و استراتژی خود را بر پایه ارایه سه مدل کامپیوتر قابل حمل بنا کرد. یکی از این مدل‌ها توسط Sony (که دارای مهارت در طراحی قطعات الکترونیکی کوچک، بادوام و کارا بود) ارایه شد. PowerBook ۱۰۰ در سال ۱۹۹۱ ارایه شد و استاندارد شکل و ترکیب ارگونومیک کامپیوترهای لپتاپ را بنا کرد. این محصول شهرت اپل را به عنوان یک تولیدکنندهٔ با کیفیت هم در زمینه کامپیوترهای رومیزی و هم کامپیوترهای قابل حمل تثبیت کرد. موفقیت PowerBook و چند محصول دیگر اپل در این مدت باعث افزایش سود مالی شرکت شد. مجله MacAddict سالهای ۸۹ تا ۹۱ را دوره اول طلایی مکینتاش نامگذاری کرد.

ولی دوره طلایی ادامه پیدا نکرد. مایکروسافت ویندوز یک رابط جدید را به نمایش گذاشت که به عقیده بسیاری از مردم از نظر کارایی به راحتی مکینتاش بود. اپل، مایکروسافت را متهم به کپی برداری از روی مکینتاش کرد ولی ویندوز به پیشرفت خود ادامه داد. در طول دهه ۹۰، اپل خط تولید خود را گسترش داد.اپل تنوع زیادی از محصولات را ارایه می‌داد. هزینهٔ تولید این گوناگونی محصولات از یک طرف و گسترش محبوبیت مایکروسافت ویندوز که با تبلیغات زیادی همراه بود از طرف دیگر منجر شد اپل تا مرز ورشکستگی پیش رود.

همکاری بزرگ (۱۹۹۴ تا ۱۹۹۷)

در اوایل دهه ۹۰ اپل به این نتیجه رسید که برای باقی ماندن در دنیای کامپیوتر باید مکینتاش را بازنویسی کند.احتیاجات کاربران و برنامه‌های کامپیوتری با سخت‌افزار و سیستم‌عامل‌های فعلی قابل پاسخگویی نبودند.در سال ۱۹۹۴ اپل طرفداران خود را با اتحاد با رقیب قدیمی خود یعنی IBM و موتورلا غافلگیر کرد.این یک پیشنهاد جدید بود برای تولید یک کامپیوتر جدید بود که از سخت‌افزار IBM و موتورلا و نرم‌افزار اپل استفاده می‌کرد.اپل با اتحاد AIM (Apple IBM Motorola) امید داشت که از مایکروسافت تنها رقیبش جلو بیفتد.بعد از آن اپل خط تولید Power Macintosh را راه اندازی کرد که از پردازنده PowerPC IBM به جای سری ۶۸k موتورلا استفاده می‌کرد.سیستم‌عامل اپل برای پردازنده جدید بازنویسی شد.

در اواسط دهه ۹۰ اپل بر روی بهبود قابلیت‌های سیستم‌عامل مکینتاش کار می‌کرد، بعد از اولین تلاش برای تغییر کدهای آن اپل به این نتیجه رسید که بهتر است نوشتن یک سیستم‌عامل جدید را آغاز کند و بعد آن را مطابق رابط کاربری مکینتاش اصلاح کند.بعد از شکست پروژه مشترک با IBM برای نوشتن سیستم‌عامل جدید، اپل سیستم‌عامل NEXTstep را که محصول شرکت استیو جابز بود را خریداری کرد. این باعث بازگشت جابز به اپل شد.در ۹ جولای ۱۹۹۷ هیأت مدیره اپل جابز را بعد از ۱۲ سال ضرر مالی و ارزش سهام پایین به سمت مدیرعامل منصوب کرد. جابز کار خود را به عنوان مدیرعامل موقت شروع کرد و دست به اصلاحات گسترده‌ای در ساختار اپل زد.

شروع دوباره (۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵)

در ۱۹۹۸ یک سال بعد از برگشت جابز به شرکت، اپل یک مکینتاش کامل را به نام iMac به بازار معرفی کرد، یک طراحی جدید که بیشتر استانداردهای اپل را مانند SCSI و ADB را حذف کرده و به جای آن دو درگاه USB قرارداده بود. در حالی که از نظر فنی چندان قابل توجه نبود دارای یک خاصیت ابتکاری جدید بود یعنی پوسته پلاستیکی شفاف که در رنگ‌های آبی و سفید ارایه می‌شد. ۸۰۰٬۰۰۰ سیستم iMac در سال ۹۸فروخته شد. بعد از سال ۹۳ این اولین سالی بود که اپل به سود می‌رسید. در سال ۲۰۰۱ اپل سیستم‌عامل Mac OS X را ارایه کرد که بر پایه NEXTstep و Unix BSD بنا شده بود. OS X بین مشتریان و حرفه‌ای‌ها به ثبات و قابلیت اعتماد بالا همراه با ضریب امنیتی یونیکس و با یک رابط کاربری که استفاده آسان از آن را تضمین می‌کرد شناخته شد. در اواخر ۲۰۰۱ اپل اولین iPod که دستگاه پخش دیجیتال موسیقی قابل حمل بود را ارایه کرد. محصولی که بافروش بیش از ۴۲ میلیون به طرز شگفت آوری موفقیت آمیز بود. iPod با iTunes (که برنامه‌ای برای فروش موسیقی به قیمت هر آهنگ ۹۹ سنت است) همراه شد.تا فوریه ۲۰۰۶ بیش یک میلیارد آهنگ قابل بارگیری از اینترنت برای iPod وجود دارد. در مارس ۲۰۰۵ اپل پشتیبانی خود را از تکنولوژی جدید Blu-Ray سونی اعلام کرد و به Blu-Ray Association پیوست. جابز در ژوین ۲۰۰۵ در یک سخنرانی از فروش کامپیوترهای جدید مکینتاش با پردازنده اینتل در ژانویه ۲۰۰۶ خبر داد. وی همچنین گفت که انتقال مکینتاش از PowerPC به Intel تا سال ۲۰۰۷ طول خواهد کشید.

عصر اینتل (۲۰۰۶ تا کنون)

اپل در دهم ژانویه ۲۰۰۶ اولین کامپیوترهایش را با پردازنده اینتل ارایه کرد. لپ‌تاپ جدید MacBook Pro جایگزین سری قدیمی PowerBook شده‌است که حدود ۴ برابر سریعتر است[نیازمند منبع] و آی‌مک جدید که ۲تا ۳ برابر سریعتر شده‌است. هر دو از پردازنده‌های اینتل با تکنولوژی Core Duo استفاده می‌کنند. مشارکت اپل و اینتل یک اصطلاح جدید را میان کاربران کامپیوتر به وجود آورده‌است، مکتل “Mactel” در جواب عبارت “Wintel” که به کامپیوترهایی که با پردازنده Intel و سیستم‌عامل Windows کار می‌کردند اطلاق می‌شد ساخته شده‌است.البته این عبارت هیچگاه توسط یک مقام رسمی دو شرکت استفاده نشده‌است و بیشتر در میان طرفداران رواج پیدا کرده است[نیازمند منبع].

نماد اپل

نماد اصلی اپل توسط استیو جابز و رون وین طراحی شده بود که ایزاک نیوتن را نشان می‌داد درحالی که زیر یک درخت سیب نشسته‌است .هرچند این طرح خیلی زود با طرح مشهور سیب رنگین کمان که یک گاز از کنار آن گرفته شده تعویض شد.این یکی از طرحهایی بود که راب یانوف در سال ۱۹۷۶ به جابز نشان داده بود[نیازمند منبع]. در سال ۱۹۹۸ نماد اپل تک رنگ شد بدون اینکه رنگ خاصی برای آن به کار رود، برای مثال سیب بر روی PowerMac G۵ و Apple iMac خاکستری است، در Mac OS X به صورت پیش فرض آبی است. در صفحه بوت OS X ۱۰٫۳ و OS X ۱۰٫۴ رنگ کرمی دارد و بر روی iBook و PowerBook G۴ وMacBook Pro سفید است. نماد اپل یکی از شناخته شده‌ترین نمادها در جهان است و به طور برجسته در تمامی محصولات اپل و فروشگاه‌ها دیده می‌شود.

کامپيوتر اپل سازنده عمده كامپيوترهاى شخصى واقع در ايالت كاليفرنياى آمريكا كه كامپيوترهاى غير سازگار با IBM توليد مى كند.

تولیدات شرکت

 

شرکت اپل
Apple Inc.
نوع شرکت شرکت سهامی عام
بنیانگذاری کوپرتینو، کالیفرنیا، آمریکاآوریل ۱۹۷۶)
بنیانگذار(ها) استیو جابز
استیو وزنیاک
رونالد وین
شعبه مرکزی ، کوپرتینو، کالیفرنیا
افراد مهم استیو جابز (موسس، رئیس هیأت مدیره سابق، مدیر عامل سابق شرکت)
تیم کوک (COO)
(CFO)
(مک و آیفون سخت افزار مهندسی)
(طراحی صنعتی)
محصولات
خدمات

فروشگاه‌ها (خرده فروشی، آنلاین، برنامه، آیتونز، آیبوکز)

موبایل‌می
درآمد ۱۰۸٫۲۴۹ میلیارد دلار (سال مالی ۲۰۱۱)
سود خالص ۳۳٫۷۹۰ دلار (سال مالی ۲۰۱۱)
دارایی کل ۱۱۶٫۳۷۱ دلار (سال مالی ۲۰۱۱)
شمار کارکنان ۶۰٬۴۰۰ نفر (۲۰۱۱)
شرکت‌های وابسته ،
شعار متفاوت فکر کنید (به انگلیسی: Think Different)
وب‌گاه apple.com

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:38 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

شرکت هیولت پاکارد (به انگلیسی: Hewlett-Packard، معروف به HP) یک شرکت آمریکایی چند ملّیّتی فن‌آوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده‌است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات است و تقریبا در تمامی کشورها فعالیت می‌کند.

محصولات

محصولات اصلی شرکت اچ‌پی شامل چاپگر، سرورهای قدرتمند، رایانه‌های قابل حمل ، تلفن های همراه و نرم‌افزارهای مدیریت شبکه می‌باشد.

چگونگی انتخاب نام

هیولت و پاکارد تصمیم گرفتند نامی برای کمپانی خود انتخاب نمایند که به تصمیم گرفتند نام‌های خود را بر روی کمپانی قرار دهند و قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود که بالاخره نام هیولت اول افتاد و بدین ترتیب نام شرکت hp شد.

هیولت-پاکارد
Hewlett-Packard
نوع شرکت شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت
بنیانگذاری پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده ۱۹۳۹
بنیانگذار(ها)
شعبه مرکزی پالو آلتو، کالیفرنیا، ایالات متحده
افراد مهم (رئیس هیئت مدیره)
(رئیس و مدیر عامل)
محصولات ماشین حساب
مانیتور
دوربین دیجیتال

کامپیوتر شخصی و لپ تاپ
دستیار دیجیتال شخصی
پرینتر
اسکنر
تلویزیون
سود خالص سود  ۸٫۷۶۱ میلیون دلار (۲۰۱۰)
دارایی کل سود  ۱۲۴٫۵۰۳ میلیون دلار (۲۰۱۰)
شمار کارکنان ۳۱۰٬۰۰۰ نفر (در سال ۲۰۰۹)
شرکت‌های وابسته کامپک




وب‌گاه وب‌سایت رسمی هیولت-پاکارد

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:37 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

شرکت رایانه إسوس تک (به انگلیسی: ASUSTeK Computer Incorporated) (به چینی سنتی: 華碩電腦股份有限公司؛ به پین‌یین: Huáshuò Diànnaǒ Gǔfèn Yǒuxiàn Gōngsī)، از بزرگترین شرکت‌های تولیدکنندهٔ رایانه و تجهیزات جنبی آن در دنیا می‌باشد که مرکز آن در تایپه پایتخت تایوان قرار دارد. محصولات اصلی آن شامل مادربورد، مادربورد سِرور، رایانه شخصی، سیستم سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر کریستال مایع (اِل سی دی)، ، کارت ویدیوی ۳ بعدی و دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت، تلفن همراه، رایانه جیبی، دیسک‌گردان‌های نوری، روتر ارتباط بی‌سیم، قطعات شبکه و دیگر ابزارهای جانبی مانند ابزار حکاکی بر روی دیسک و وب‌بین (وب‌کم) را می‌توان نام برد. آسوس‌تک برای دیگر فروشندگان قطعات رایانه‌ای چون هیولت پاکارد و آی‌بی‌ام نیز، خدمات تولیدی ارائه می‌دهد.

شرکت آسوس‌تک که معمولا با نام اختصاری آن آسوس و یا تلفظ دیگر آن در کشورهای انگلیسی زبان، اِیسوس شناخته می‌شود (در کشورهای فارسی زبان نیز به این نام و همچنین «اَسوس» یا «ایسوز» معروف است) توسط چهار مهندس کامپیوتر که سابقاً در شرکت رایانه‌ای «اِیسر» فعالیت می‌کردند در تاریخ ۲ آوریل ۱۹۹۰ در تایوان تاسیس شد. در حال حاضر این شرکت، به غیر از کشور مبدا، محصولات خود را در سایر کشورهای ۵ قاره جهان نیز توزیع می‌کند. نام آن از ۴ حرف آخر کلمه پگاسوس (اسب بالدار افسانه‌های یونان باستان) گرفته شده‌است. آسوس بزرگترین شرکت تولیدکننده مادربورد در دنیاست و در یکسال منتهی به ۲۶ نوامبر ۲۰۰۹، در بیش از ۲۹ درصد رایانه‌های دنیا و بیش از هر شرکت دیگری، از مادربوردهای این شرکت استفاده شده‌است. درآمد شرکت آسوس در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۲۱٫۹ میلیارد دلار و سود آن حدود ۵۲۲ میلیون دلار بوده‌است.

از محصولات موفق آسوس، رایانه شخصی «ای» (Eee PC) می‌باشد که در سال ۲۰۰۷ به بازار ارائه شده و جوایز متعددی را از آن خود کرده‌است. این نوت‌بوک کوچک، ارزان و سبک وزن برای کاربران کم تجربه رایانه که به تمام ابزارهای یک رایانه کامل احتیاجی ندارند، طراحی شد و به‌خاطر برنامه‌های سازگار با اینترنت در آن، به «نِت‌بوک» شهرت یافت. با استقبال بازار از این محصول، دیگر شرکت‌های رقیب مانند ایسر، لِنووُ، توشیبا، دِل و هیولت پاکارد نیز، بیدرنگ به ساخت نت‌بوک‌های مشابه پرداختند و شرکت ایسر در فروش این نوع محصول، از آسوس پیشی گرفت.

در سال ۲۰۱۰ این شرکت یک خانواده جدید را با نام «ای‌پَد» (EeePAD) به سبد تولیدی خود اضافه نمود. این محصول نسل جدیدی از «رایانه لوحی» است که از ویژگی‌های جالبی برخوردار می‌باشد. همچنین آسوس، نخستین نوت‌بوک سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را در نمایشگاه رونمایی کرد.

شرکت رایانه اس‌وس تک
نوع شرکت سهامی عام
بنیانگذاری ۲ آوریل ۱۹۹۰
شعبه مرکزی تایوان پرچم جمهوری چین
موقعیت تایپه، ناحیه بیتو
محصولات مادربورد، رایانه شخصی، سِرور، لپ‌تاپ، ال‌سی‌دی، ، نت‌بوک، دستگاه‌های اینترنت پهن‌باند
درآمد ۱۸٫۴۷ میلیارد دلار (۲۰۱۰)
سود خالص ۳۷۷٫۹ میلیون دلار (۲۰۱۰)
شمار کارکنان ۱۱۳٬۳۲۴ نفر (۲۰۱۰)
وب‌گاه Asus.com

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:35 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

اِیسر (به انگلیسی: Acer Incorporated) (به چینی سنتی: 宏碁股份有限公司؛ به پین‌یین: Hóngqí Gǔfèn Yǒuxiàn Gōngsī)، یک شرکت چندملیتی است که مرکز آن در تایوان است و در زمینهٔ فناوری رایانه و الکترونیک، تولید رایانه‌های رومیزی، لپ تاپ و سرور فعالیت میکند. در سال ۲۰۱۰ ایسر، رتبهٔ دوم در بازار تولید رایانه شخصی در جهان را به دست آورد.

ایسر
نوع شرکت سهامی عام
بنیانگذاری ۱۹۷۶
شعبه مرکزی تایوان پرچم جمهوری چین
محصولات رایانه رومیزی، لپ‌تاپ، نت‌بوک، سِرور، ابزار ذخیره داده‌ها، دستگاه‌های الکترونیکی همراه، نمایشگر، تلویزیون، پروژکتور ویدیویی، تجارت الکترونیک
درآمد ۱۷٫۹ میلیارد دلار (۲۰۰۹)
سود خالص ۳۸۴ میلیون دلار (۲۰۰۹)
شمار کارکنان ۷۵۰۰ نفر
وب‌گاه Acer.com

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:32 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

لِنُوُو (نام کامل انگلیسی: Lenovo Group Ltd.) یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و فروش رایانه شخصی و تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست که مرکز آن در کشور چین قرار دارد. این شرکت با نام اصلی «لِجند» (Legend) در سال ۱۹۸۴ در پکن تاسیس و در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل شد. شرکت لجند به سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-آرام به غیر از ژاپن دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تامین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.

این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از "Le" ابتدای "Legend" و "novo" به معنای «نُوین» در زبان لاتین میباشد. (نام چینی آن: 联想 در پین‌یین: liánxiǎng به معنای «تداعی ایده‌ها» و یا «خلاقیت» است.) لنوو دو سال بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید و فروش رایانه شخصی شرکت مشهور آی‌بی‌ام ادغام شد و این واحد را که پیشتر زیان‌ده بود به سوددهی رساند و میزان فروش رایانه آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات معروف یعنی گارتنر و اچ‌پی، ایسر و دِل میباشند.) گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف دنیا توسط شرکت لنوو را ۹٫۱۴ میلیون واحد تخمین زد. لنوو برای بازاریابی و جذب بیشتر مشتری در سطح جهانی، برگزارکننده و اسپانسر بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ چین و همچنین بازیهای اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌اِی) شد.

محصولات لنوو در سطح جهانی، لپ‌تاپ‌های ThinkPad) و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر (ThinkCenter) که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌وَنتِج (ThinkVantage) ارائه شده و همچنین نمایشگرهای تینک‌ویژن (ThinkVision) و انواع لوازم جانبی رایانه را شامل میشود. این شرکت برای بازار داخلی چین، و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه میدهد. لنوو محصولات خود را با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه و تجهیزات شبکه نیز توسعه بخشیده است. لپ‌تاپ باریک و سبک وزن «تینک‌پد ایکس ۳۰۰» (ThinkPad X300) با تحسین مجله روبرو شد و محصول دیگر آن «آیدیاپَد یو۱۱۰» (IdeaPad U110) در نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی در لاس وگاس آمریکا، سه جایزه مهم را برد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۱، لنوو اعلام کرد که قصد دارد به منظور فروش رایانه در کشور ژاپن و پیشی گرفتن از رشد بازار جهانی رایانه، با بزرگترین شرکت فروش رایانه در این کشور، یعنی شرکت اِن ای سی همکاری متقابلی را برای تاسیس یک شرکت مشترک، آغاز کند.

شرکت لِنُووُ گروپ
نوع شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت رایانه، تجهیزات جنبی رایانه، نرم‌افزار
بنیانگذاری ۱۹۸۴
شعبه مرکزی جمهوری خلق چین
موقعیت پکن
محصولات رایانه رومیزی، رایانه سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر، دیسک سخت، نت‌بوک، چاپگر، تلویزیون، ابزار ذخیره سازی داده‌ها، دوربین دیجیتال، تلفن همراه
درآمد ۱۶٫۶۰۴ میلیارد دلار (۲۰۱۰)[۱]
سود خالص ۱۲۹٫۴ میلیون دلار (۲۰۱۰)[۲]
شمار کارکنان ۲۲٬۲۰۵ نفر (۲۰۱۰)[۳]
وب‌گاه Lenovo.com

 

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:30 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

رایانه کیفی یا لپ‌تاپ (به انگلیسی: Laptop)، کوچک و نسبتاً سبک گفته می‌شود. وزن آن معمولاً بین ۱ تا ۷ کیلو است که به‌اندازه و مواد مصرف شده در ساخت آن بستگی دارد. این رایانه کوچک‌تر از رایانه‌های رومیزی است و می‌تواند با یک باتری کارکند و یا از یک آداپتور AC/DC خارجی تغذیه شود. بسیاری از آن‌ها چند سلول ۳ ولت دارند که در اجرای عملکرد ساعت و دیگر فرآیندها در هنگام قطع برق مفید است. لپ‌تاپ‌ها به طور کلی دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا جای ممکن از وزن و اندازه آنها کاسته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای صفحه نمایش بلور مایع هستند و چند طرح حافظه درآن‌ها برای RAM در نظر گرفته شده‌است. لپ‌تاپ‌ها دارای یک صفحه کلید سرخود هستند و یک ماوس نیز روی صفحه زیرین آنها وجود دارد ولی می‌توان صفحه‌کلید و ماوس خارجی و جداگانه نیز به آنها متصل کرد.

طبقات

An ultraportable IBM X۳۱ with ۱۲" screen on an IBM T۴۳ Thin & Light laptop with a ۱۴" screen

گونه‌هایی از لپتاپ.

Umpcs

این نوع از لپتاپ‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند و در نتیجه سیارتر از گونه‌های دیگر به حساب می‌آیند. اندازه آنها مانند PDA است و نوت‌بوک نیز خوانده می‌شوند و می‌توان آنها را روی زانو گذاشته و از آنها استفاده کرد. با این وجود در درایو سخت می‌تواند حرارت را تولید کند که عامل آسیب خواهد بود. به علت اندازه کوچک، آن‌ها ترکیبی از صفحه نمایش cm۲۰ برای کاربرها خواهند بود. آن‌ها می‌توانند صفحه کلید مینیاتوری و رابط موس داشته باشند. آن‌ها عملکرد ضعیف دارند و مولفه‌های پرانرژی هستند.

Ultraportable

این نوع از لپتاپ‌ها صفحه نمایش کوچکتر از ۱۲ اینچ به صورت مورب دارند و وزن آن‌ها کمتر از ۵-۳ پوند است. صفحه کلید آن‌ها اندازه کامل ندارد. مخاطبین اولیه آن‌ها مسافران تجاری هستند که به laptop سبک نیاز دارند. این‌ها اغلب خیلی گران هستند و دارای عمر طولانی باتری می‌باشند. Cpu با توان خانگی نیز استفاده شود. laptop از نوع نوری و باریک دارای وزن ۶-۴ پوند است و اندازه صفحه نمایش بین ۱۲ و۱۴ اینچ می‌باشد. laptop قاب بزرگ وزن ۷-۵ پوند دارد و اندازه صفحه نمایش ۱/۱۴ اینچ و ۴/۱۵ می‌باشد. ؛ رایانه جانشینی دسک تاپ: این‌نوع از لپتاپ‌ها عمدتاً در محل ثابت استفاده می‌شوند و به علت وزن و اندازه خود مطلوب نمی‌باشند. آنها فضای بیشتری را برای مولفه‌ها عرضه می‌کنند و به‌اندازه ۱۷ – ۲۰ in هستند. این‌ها دارای عمر باتری خیلی کوتاه می‌باشند که بیش از ۳ساعت نمی‌باشد زیرا سخت‌افزار جهت استفاده موثر باتری بهینه نشده‌است. گاهی اوقات آن‌ها را luggable گویند. این مثال از آنها شامل نوت بوک بازی است که می‌تواند پردازش گرافیکی سه بعدی انجام دهد.

ابزار مربوطه

QWERTY keyboard on 2007 سونی وایو laptop

Laptopها می‌توانند بر یک طیف محاسباتی بین ابزار پرتابل قرار گیرند. نقطه استفاده آن مانند نرم‌افزار دسک تاپ است ولی نمی‌تواند محاسبات متحرک را انجام دهد. دیگر نقاط طیف عبارتند از: رایانه‌های پرتابل: این‌ها به آسانی حرکت می‌کنند و نمی‌توانند هنگام حمل استفاده شوند. زیرا به توان AC نیاز دارند. رایج‌ترین آنها osbornel می‌باشد که می‌تواند نرم‌افزار دسک‌تاپ را راه‌اندازی کند ولی حامی محاسبه متحرک نمی‌باشد.

Tablets

رایانه‌ها به شکل نوت بوک کاغذی هستند و رابط آن‌ها دارای شیار مغناطیسی است و نرم‌افزار می‌تواند با یک صفحه نمایش تماسی شناخته شود. ازسال ۲۰۰۷ رایج‌ترین آن‌ها به نام tabletpc عرضه شد که صفحه نمایش تماسی دارد. بعضی از آن‌ها صفحه کلید ندارند و قابل انتقال می‌باشند. آنها چرخش ۱۸۰ درجه دارند و بر بالای صفحه کلید تا می‌شوند. آنها عمل‌کرد محدود در محل‌های خاص داشته‌اند و می‌توانند وظایف عادی را انجام دهند. Tablet اینترنتی به شکل لوج است و می‌تواند در محاسبه متحرک استفاده شود. آنها از لینوکس استفاده می‌کنند. و می‌توانند چند برنامه را راه‌اندازی کنند ولی جایگزین رایانه نمی‌شوند. ویژگی MP3، ویدئو، مرورگر اینترنت، chat و تصویر در آنها بارز است. PDAها نیز رایانه کوچک و جیبی هستند که عملکرد محدود دارند. آن‌ها حامی محاسبه متحرک هستند هرگز هر نرم‌افزار را راه‌اندازی نمی‌کنند. رایانه‌های دستی کوچکتر هستند و تلفن هوشمند یا PDA دارای یک تلفن سلولی مکمل می‌باشد. مرزهای این مقوله‌ها مشخص نمی‌باشد. OQOUPC یک PC با اندازه PDA می‌باشد. Apple emate کوچکتر از laptop است ولی نرم‌افزار PDA را راه‌اندازی می‌کند. خط Hpomnibook نیز دارای ابزار رایانهی دستی است. سخت‌افزار نوکیا ۷۷۰ مانند PDA است و ۶۰۰۰ Zaurus درآن کاربرد داشته‌است. تنها دلیل که آنرا PDA نمی‌خوانند آن است که نرم‌افزار PIM ندارد. از سوی دیگر ۷۷۰ و Zerus می‌توانند یک نرم‌افزار linux را اجرا کنند.

تاریخچه

قبل از توسعه رایانه نوت بوک و لپ‌تاپ، عقاید مشابه ارائه شد مانند alankay که در Xerox pare در اوایل ۱۹۷۰ راه‌اندازی شد. نخستین رایانه پرتابل در ۱۹۸۱ معرفی شد و در آن از سیستم‌عامل CP/M استفاده شد اگر چه این رایانه خیلی سنگین و بزرگ بود و مانیتور کوچک CRT داشت اثر زیادی در تجارت داشته‌است. این‌ها اولین رایانه پرتابل بوده‌اند و Xerox note دوباره در PARC در ۱۹۷۶ توسعه یافت. Osbovne اندازه چرخ خیاطی پرتابل را داشت و توانست برای هواپیماهای تجاری استفاده شود. با این وجود نمی‌توان آن را با باتری راه‌اندازی کرد. در سال ۱۹۸۲ کایروپ نوع دوم سیستم را عرضه کرد که براساس CP/M طراحی شده‌است. این سیستم دو برابر درایو فلاپی می‌باشد و می‌تواند ظرفیت ۲ برابر تولید کند. یک موفقیت مربوط به Compag بود که اولین محصول آن در ۱۹۸۳ عرضه شد. رایانه IBM یک سیستم استاندارد می‌باشد و می‌تواند از نوع Dsborne به شمار رود. توان AC در راه‌اندازی آن استفاده خواهد شد. Ms- dos یک ویژگی از IBM می‌باشد که سازگاری PC ندارد. یک ماشین دیگر در سال ۱۹۸۱ عرضه شد و در سال ۱۹۸۳ به نام Epson hx۲۰ معرفی گردید. این ویژگی صفحه کلید ۶۸ بیت را دارد و باتری آن از کادمیوم نیکل است. صفحه نمایش LCD در حدود ۴ خط متن را با ۲۰ کاراکتر نشان می‌دهد. پرینتر ماتریس نقطه‌ای ۲۴ ستون به نام ترجمه گر BASIC و ۱۶KB از RAM همگی نقش مهم در این روند دارند. laptop واقعی یک gridllol بود که توسط موگارید در ۱۹۸۰- ۱۹۷۹ عرضه شد. این سیستم طرح کنترلی دارد و صفحه نمایش مسطح آن می‌تواند خمیده شود. آن‌ها با چند باتری عمل می‌کنند که به صفحه نمایش پلاسمای ۲۰۰×۳۲۰ پیکسل مجهز هستند. با این وجود در ارتش آمریکا و ناسا از طرح فضایی در طی ۱۹۸۰ استفاده شد. سازندگان grid بازده ویژه حق خود را بدست آوردند و این نوآوری متداول شد. این شرکت از دو laptop دیگر نیز استفاده کرده‌است. که sharppc ۵۰۰ و gavilansc نام دارند. آن‌ها در سال ۱۹۸۳ و ۱۹۸۴ فروخته شدند. این سیستم به نام laptop معروف است. این می‌تواند به ابزار تماسی که بر صفحه کلید قرار دارند مجهز شود. آن‌ها مانند GRID کیس کوچک دارند ولی سازگاری IBM در آن‌ها زیاد است. آن‌ها قدرت اجرایی با هر نرم‌افزاری را دارا هستند. آن‌ها صفحه نمایش LCP دارند و می‌توانند به پرینتر خارجی وصل شوند. Delmont که در ۱۹۸۴ عرضه شد مانند gaveling است که در ۱۸۶-۸ Intel استفاده گردید.

The Macintosh Portable, Apple's first attempt at a battery-powered computer

جهش لپتاپ‌ها

سال ۱۹۸۳ یک لپ‌تاپ به نام Kyocera ۸۵ که فروش زیادی داشت روانه بازار شد. طراحی این لپ‌تاپ اقتباسی بود از Epson hx۲۰ و نخستین بار در ژاپن عرضه و جواز آن توسط tandy صادر شد و پس از آن olivettim -۱۰ کم‌کم توسعه یافت. مکانیزم P=۸۲۰۱ از چند استاندارد باتری AA استفاده کرد. این برنامه‌ها مانند مترجم Basiz و برنامه ترمینال می‌توانند اهمیت زیادی داشته باشد. پیل در این زمینه چند طرح را گزارش کرد. این رایانه می‌تواند از نوع کاراکتر ۴۰×۸۰ باشد. کم کم LCD برای صفحه کلید اصلی استفاده شد. با وجود یک مودم داخلی ترمینال پرتابل راه‌اندازی شد. به علت این ویژگی، عمر باتری و قیمت آن، کم‌کم از مدل‌های اصلی استفاده گردید. وزن آنها کمتر از kg2 بود و مقصد آن cm ۵/۴×۵/۲۱×۳۰ خوانده شد. ویژگی‌های اولیه عبارتند از ۸ کیلوبایت RAM و یک پردازنده ۳MHZ این ماشین اندازه نوت بوک واقعی را دارد و می‌تواند به صورت یک رایانه پرتابل عمل کند، این laptop سازگار IBM از نوع kayrop ۲۰۰۰ بود. که در سال ۱۹۸۵ عرضه شد. این نوع کیس آلومینیوم یک طرح مانند laptop مدرن داشته‌است. ۲۵ خط در ۸۰ کاراکتر بر صفحه نمایش LCD ظاهر شد. یک درایو فلاپی ۵/۳ اینچ به عنوان محل ذخیره استفاده شد. در بین اولین laptopهای IBM می‌توان به PC Convertible اشاره کرد. در سال ۱۹۸۶ از دو مدل sony به نام t ۱۰۰۰ و t۱۲۰۰ استفاده شد. این ماشین‌های DOS با دو سیستم‌عامل معرفی شدند. این ویژگی برمبنای DCS طراحی شده‌است. کم کم دراین راستا از طرح IBM، Toshiba، sonyو غیره استفاده شد. البته باید از آن با ویژگی IRS به‌اندازه Z-۱۷۱ نیز استفاده می‌شد. با توجه به این نقاط قوت، CDS می‌تواند بزرگترین عرضه کننده در سال ۱۹۸۷ و ۱۹۸۸ بود. CDS یک الگو را با این ساختار طراحی کرده‌است. اندازه یک کاغذ A4 در هر باتری به‌اندازه یک صفحه گسترده‌است. برنامه‌های ارتباطی نقش مهم در مینیاتوری کردن این رایانه‌ها دارند. ماشین ROM می‌تواند به صورت مدل ۸۰- TRS باشد که از نوع دیجیتالی و شخصی است. تا سال ۱۹۸۰ رایانه‌ها بین مردم رواج زیادی یافتند. NEC که در اواسط ۱۹۸۹ رایانه‌ها بین مردم رواج زیادی یافتند. NEC که در اواسط ۱۹۸۹ عرضه شد اولین نوت بوک بود که KG۲ بوده‌است. این دارای ۲ میگابایت درایو RAM می‌باشد. اولین نوت بوک دارای درایو سخت می‌باشد. که شامل Compaglie است. اندازه نوت بوک می‌تواند در صفحه نمایش مقیاس خاکستری با دقت CGAتعیین شود. یک نوع تلاش در Apple تحت اثر این فرآیند استفاده شد. اولین ماشین با توجه به طرح پرتابل ۱۹۸۹ گزارش شد. در واقع luggableها می‌توانند دارای صفحه نمایش ماتریس باشند. در هر حال این نوع laptop می‌تواند ترکیبی از چند ماشین سازگار باشد مانند outbound که در اختیار کاربر Mac قرار می‌گیرد. این نوع laptopها می‌توانند در اختیار کاربر Mac قرار داده شوند. آن‌ها معرف یک مجموعه room هستند که می‌توانند مکینتاش را تحت اثر قرار دهند. مجموعه power که در اکتبر ۱۹۹۱ عرضه شد عامل تغییر استانداردها بوده‌است. صفحه نمایش LCD یک گزینه برای طراحی صفحه کلید اصلی است. شمول ابزار نقطه برداری نیز مهم است. IBM توانست ThinkPad را توسعه دهد که یک طرح مشابه داشته‌است. در سال ۱۹۹۴ نیز RS/ ۶۰۰۰ N۴۰ عرضه شد که عامل اجرای AIX بوده‌است. Tadpole نیز براساس SPARC و DE CAIPNA طراحی شد. در تابستان ۱۹۹۵ کم‌کم محاسبات نوت بوک کامل شد. درآگوست همان سال نیز ویندوز ۹۵ عرضه شد و میکرو سافت به دنبال کنترل سیستم‌عامل بوده در این شرایط BIOS توانست مانند ASIC وارد بازار شود. این عامل بهینه سازی عمر باتری است. در این حرکت طراحان نوت بوک نوآوری را کاهش دادند. ویندوز ۹۵ کم‌کم اهمیت CD-ROM را بیشتر کرد و کم‌کم تغییر به پردازنده پنتیوم عملی شد. با توجه به این ویژگی در درایو سخت باید گفت یک نوع موفقیت در SALO عامل رشد بازار بوده‌است. کم‌کم این ساختار در بخش شرکتی پذیرفته شد. وقتی این تکنولوژی در طی ۱۹۹۰ رشد یافت شهرت وراندمان laptopها افزایش پیدا کرد. قیمت آن کاهش یافت و چند روند توسعه اجرا شد، در بین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • رشد تکنولوژی استفاده از باتری: باتری اسید سرب سنگین جایگزین تکنولوژی‌های سریع‌تر شد و از کادمیوم نیکل و یا NICD و پس هیدرید فلز نیکل استفاده شد. پلی مرلیتیوم نیز شهرت داشته‌است.
  • پردازنده‌های دارای توان کافی: در سال ۱۹۹۱ از پردازنده ۸۰۲۸۶ استفاده شد زیرا تقاضای انرژی ۸۰۳۸۶ بیشتر بوده‌است. پس Intel۳۸۶sl وارد بازار شد و نیاز توان laptop مورد توجه قرار گرفت. این همان طرح CPU خوانده می‌شود. ۳۸۶SL عامل هماهنگی با SX ۳۸۶ بوده و کم‌کم کنترل‌گرها در زنجیره I/O مکمل شدند و SL تهیه شده. در واقع هزینه در این شرایط نقش مهم دارد. مارک‌های اصلی نوت‌بوک نیز تابع این اصل عمل کرده‌اند. کم‌کم مجموعه‌های متفاوت پنتیوم وارد بازار شد. آن‌ها یک طرح مکمل با SL ۴۸۶ دارند. Intel طرح خود را نیز به طور همزمان معرفی کرد. نصب TAB می‌تواند عامل محدود برای عرضه نوت بوک‌ها باشد. کم‌کم بسته بندی استاندارد صورت گرفت. یک نوع نقص مربوط به مشکل ارتقای پردازنده‌هایی است که ویژگی دسک تاپ دارند. Intel در نهایت نتوانست مساله را حل کند و حافظه‌ها توسعه یافتند. در این شرایط خریداران می‌تونند نوع ارتقای cpu استفاده نمایند. فرآیند ساخت و تولید در عوارض وارداتی آمریکا توانست محرک بازار آمریکا باشد. MMC یک نسل از این داده‌ها با یک هماهنگی ساختاری است. زیر سیستم‌ها از طریق MMC رشد کردند.
  • صفحه نمایش بلور مایع پیشرفته و به خصوص ماتریس فعال LCD می‌تواند عامل رشد اصلی باشد. هر صفحه نمایش سفید و سیاه، آبی و سفید و یا خاکستری و STN در معرض سایه‌های سنگین قرار گرفت و حرکات تغییر کردند. صفحه نمایش رنگی STN کم‌کم رشد پیدا کرد اگر چه کیفیت نمایش ضعیف بوده‌است. تا سال ۱۹۹۱، دو نوع تکنولوژی LCD وارد بازار شد که به نام Dual STN و TFT بود. صفحه نمایش STN دارای مسائل خاص است مانند افزایش قیمت و دسترسی به نمایش عالی. DSTN می‌تواند برتر از TFT باشد و تا اواسط دهه ۹۰ کم‌کم شهرت یافت. دقت نمایش آن نیز زیاد است و زمان واکنش سریع می‌باشد. در این شرایط جایگزینی مانیتور CRT سنتی عملی گردد.
  • این نوع تکنولوژی‌ها می‌توانند برگرفته از درایو دیسک فلاپی باشند. در این حالت درایو دیسک سخت که ظرفیت بالا دارد می‌تواند اعتبار بالاتر را بدست آورد. کاربردها ذخیره‌ها را بر Laptop انجام می‌دهند. HDD ۵/۳ یک واکنش نسبت به نیازهای طراحان نوت بوک بوده‌است. تولیدات کم هزینه در این مسیر وارد بازار شدند. با فشار نوت بوک‌ها اندازه به ۵/۲ رسید. یک LAPTOP کودکانه (OLPC) نیز با استفاده از Flash به جای دیسک سخت استفاده شد. قابلیت ارتباط پیشرفته در این شرایط مودم درونی و مجموعه‌استاندارد، موازی و PS/2 در Laptop سازگار IBM-PC عرضه شد. توسعه آداپتور از ۱۹۹۷ عملی شد و USB از ۱۹۹۹ رشد یافت. Wife به آسانی با ابزار جانبی استفاده خواهد شد. چند laptop در مودم بی‌سیم پهنای باند ۳G ارزیابی شد laptop مدرن با ویژگی ۱۲ اینچ و یا ماتریس فعال دارای دقت نمایش ۷۶۸×۱۰۲۴ می‌باشد. کارت pc قیمت توسعه استفاده شده این نوع دسک تاپ درایو ۵/۳ دارد و می‌تواند مصرف کمتر توان را به همراه داشته باشد. تراشه‌های صوتی و تصویری نیز منسجم شدند. این باعث محدودیت استفاده laptop شد. دو نوع فیلد برای افزایش ثابت تقاضای سخت‌افزاری در نظر گرفته شد. کم کم به این روش پردازنده‌های گرافیکی مانند Dell، E۱۵۰۵ با یک نوع حرکت ATIM یا X۱۳۰۰ وارد بازار شدند. این نوع پردازنده‌ها بهتر از دسک تاپ هستند این عامل بهینه سازی استفاده کمتر توان است.
  • چندین پردازنده laptop از سوی Intel معرفی شد و آن‌ها برگرفته از mad و VIA می‌باشند. موتورولا و IBM تراشه‌هایی برای PC Laptop تولید کردند. در کل این پردازنده‌ها می‌توانند توان کمتری از دیگر عناصر داشته باشند. کم‌کم به این روش انرژی صرفه جویی شد و اتلاف حرارت کاهش پیدا کرد. با این وجود پردازنده G4 و G3 توانست یک عملکرد مانند PowerPC داشته باشد. این‌ها تحت اثر عوامل خاص قرار گرفته‌اند مانند پهنای باند ایستگاه سیستم با عرضه GS کم‌کم ساختار نواری طراحی شد. درآن جا Pismo G۳ تا ۵۰۰ MHZ پیش رفت. این نوع قطعات laptop دارای قطعات اصلی پیشرفته می‌باشند. laptop می‌تواند ۲ تا ۵ ساعت به طور موثراستفاده شود. در این شرایط باید چگونگی استفاده در نظر گرفته شود. باتری‌ها کم‌کم درطول زمان تغییر می‌کنند و بعد از ۵ سال عوض می‌شوند. این به الگوی شارژ و دشارژ بستگی دارد. یک نوع تراشه از laptop عملکرد بالا بدست می‌آید. ایستگاه docking لوازم یدکی زیادی در اوایل ۱۹۹۰ داشته‌است. آنها می‌تونند محل ذخیره ۲۵/۵ و ۵/۳ را عرضه کنند. از چند کانکتور نیز استفاده می‌شود هماهنگی laptop و docking از طریق کانکتور اختصاصی و سرعت بالا عملی شد. یک نوع استفاده در محیط محاسباتی شرکتی دیده شد. شرکت‌ها می‌توانند کم‌کم در این شرایط محیطی به رشد بالقوه برسند. این ایستگاه‌ها خیلی بزرگ و پرهزینه هستند. با توجه به این روند توسعه و شیار انبساطی کم‌کم عامل رپلیکاتور وارد بازار شد. این یک نوع توسعه احتمالی از VGA، PS/2، RS-۲۳۲ و غیره می‌باشد. رپلیکاسیون درگاه می‌تواند یک وسیله غیرانفعالی برای چندین LAPTOP باشد. این سرعت‌های بالا مانند آنچه که در USB دیده شده‌است می‌توانند در مورد USB ۲/۰ و یا دیوار آتش نیز کاربرد داشته باشند. این نوع لپ تاپ‌ها می‌توانند از مبدل AC خارجی بدست آیند. این عامل افزایش یک کیلوگرم وزن وسیله‌است. یک نوع وسیله نمایشگر در کنترل موقع یابی مکان نما استفاده می‌شود. این وسیله یک نوع کائوچو است که بین کلیدهای G، H و B قرار دارد برای ردیابی، لازم است ازفشار در جهت حرکت استفاده شود. این نوع صفحات به تماس حساس هستند و مکان نما با یک انگشت حرکت می‌کند. اینتل، Asus، compel، quanta و دیگر سازندگان لپ تاپ استاندارد بلوک ساختاری را برای قطعات طراحی نموده‌اند.

مسائل استاندارد سازی

اگر چه‌استاندارد جهانی عامل تشکیل عوامل جانبی و کارت PC در رایانه دسک تاپ می‌باشد هنوز باید استانداردهای جهانی برای عوامل امروزی در بخش داخلی طراحی گردند. ولتاژ الکتریکی، طرح مادربورد، آداپتور داخلی و غیره، کابل LCD و درایو فلاپی به صفحه اصلی متصل هستند. آن‌ها تحت اثر چند فیلد می‌باشند و باید ارتباط با سخت‌افزار ناسازگار عملی شود. این‌ها پیچیده‌تر از ابزار الکترونیکی مصرفی می‌باشند. قطعات متفاوت دارای مسائل خاص هستند و باید متخصصان با این ابزار و سخت‌افزارها آشنایی پیدا کنند. این یک اقدام خاص تجاری می‌باشد.

مسائل سازگاری

هر نوع مسئله در تجارت لپ تاپ شاخص اصلی از رایانه شخصی می‌باشد. چندین سازنده متفاوت وجود دارند که هر یک می‌توانند سیستم‌های خاص داشته باشند. ناسازگاری یک هنجار است. این نوع قطعات درونی و اختصاصی که توسط تولیدکنندگان تولید می‌شوند با دیگر محصولات عوض می‌شوند. این مولفه‌ها می‌توانند با laptop استفاده شوند. چند دلیل عبارتست از تضمین ثبات پذیری، عمر طولانی محصول و جلوگیری از مسائل صفانت و حفاظت مبتدیان از آسیب ماشین یک نکته مهم این است که اکثریت لپ تاپ‌ها در بازار توسط DMS ساخته می‌شوند. ODM بیش از OEM اهمیت دارد.

يک لپ‌تاپ مدرن در اندازه متوسط ساخت شرکت ايچ‌پی که جایگزین مناسبی برای کامپیوترهای رومیزی به حساب می‌آید.

روابط اصلی عبارتند از:

  • Quanta، ltp، dell، توشیبا و... که بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهانی می‌باشند.
  • Compal با فروش به توشیبا، hp و...
  • Wirstron با فروش به hp، dell و...
  • Arima با فروش به hp، nec و...
  • Uniwill با فروش به IBM و...
  • Asus با فروش به apple و...
  • Inventec با فروش به hp و....

با این فرآیند جبران، سازندگان دارای خطوط محصول زیادی هستند مانند سخت‌افزار درونی، این با افزایش چند شیار سخت‌افزار و چند قطعه عملی است. کاربرها می‌توانند از سخت‌افزار رابط استفاده نمایند. با توجه به مولفه‌های سخت‌افزار، pcmia می‌تواند عامل رشد استاندارد باشد. دیگر لپ تاپ‌ها که usb ندارند دارای آداپتور pcmcia می‌باشند. آداپتور مدرن دو تا ۴ بخش ورودی USB دارد. آن‌ها می‌توانند از نوع USB و دیوار آتش باشند. بنابراین این مسائل سازگاری در رسیدن به سخت‌افزار و ابزار جانبی می‌توانند به راحتی حل شوند.

قابلیت ارتقاء

این روند بسیار محدود است و این به دلیل فنی و اقتصادی نمی‌باشد. از سال ۲۰۰۶ هیچ نوع استانداردی برای laptop گزارش نشد. هر فروشنده از طرح اختصاصی استفاده می‌کند و در نهایت می‌توان به مولفه‌هایی دست یافت که در بخش رقابت قرار گرفته‌اند با چند مورد استثنا می‌توان دید که مولفه‌های laptop به ندرت می‌توانند بین سازندگان مورد پذیرش قرار گیرند. آن‌ها در خطوط متفاوت تولید مورد توجه خاص هستند. ابزار جانبی آنها بر PCB اصلی قرار می‌گیرند و بنابراین ارتقا با استفاده از ورودی‌های خارجی عملی خواهد شد و می‌توان از شیار کارت و لوازم بی‌سیم استفاده کرد. دیگر مولفه‌ها مانند RAM و درایو سخت و باتری‌ها نیز توسط کاربر ارتقا خواهند یافت. بسیاری از این laptopها دارای cpu متحرک هستند اگر چه حمایت از دیگر cpuها به مدل‌های خاص محدود شده‌است. cpu شیاری می‌تواند به راحتی استفاده شود. در این شرایط مدل‌های سال گذشته به خوبی نمی‌توانند عمل ذخیره و جایگزینی را انجام دهند. بسیاری از این لپ تاپ‌ها دارای شیار داخلی minipct هستند و از wifi یا بلوتوث به عنوان یک نسخه استفاده خواهد شد ولی باید سنجش آن‌ها در کارت‌های نصب شده انجام شود. این نوع طرح‌ها می‌توانند به همراه USB و رابط I/O استفاده شوند. اگر چه کاربرها باید حامل لوازم جانبی USB باشند. در این حالت ان‌ویدیا و ATI یک رابط استاندارد برای واحد پردازش گرافیکی می‌باشند. انتخاب‌ها با توجه به PCIE/AGP بعد از بازاری محدود می‌باشد. در ژانویه ۲۰۰۷ نیز Asus اعلام کرد که ویدئوی خارجی ایستگاه XG برای لپ‌تاپ‌ها مفید است. ایستگاه XG به laptop وصل می‌شود و این با استفاده از USB-۲ و رابط کاری عملی است. در فوریه ۲۰۰۷ یک استاندارد جدید برای کابل خارجی PCI و کانکتور معرفی شد. این‌ها می‌توانند در آینده با استفاده از طرح حمایتی PCI و شاسی رشد یابند.

برند های معروف لپ تاپ سازی

امروزه شرکت ها و برند های زیادی در سطح جهان به تولید لپ تاپ مشغول هستند. از جمله برند های معروفی مانند:

  • Apple
  • ASUS
  • DELL
  • Acer
  • Fujitsu (Fujitsu Siemens سابق)
  • HP
  • Lenovo
  • msi
  • SONY

نکته ها

در نظر داشته باشید برای افزایش عمر لپ تاپ خود می‌توانید از تخت فن که در زیر لپ تاپ قرار می‌گیرد استفاده نمایید تا از بالا رفتن بیش از حد دمای لپ تاپ جلو گیری نمایید.

 

نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:28 بعد از ظهر توسط Ashkan| |

dl.bazikids.com/Indiana.Jones.and.the.Emperor%27s.Tomb-2CD.ISO%5Bwww.BaziKids.com%5D.exe  انم از لینک   



download.angrybirds.com/games/AngryBirdsSpace/AngryBirdsSpaceInstaller_1.0.0.exe  
انم از لینک

نوشته شده در یک شنبه 19 شهريور 1391برچسب:angry birds space,download angry birds space,دانلود انگری بردز ,ساعت 10:26 بعد از ظهر توسط نادر| |


Power By: LoxBlog.Com