لنوو


MR.Perfect

لِنُوُو (نام کامل انگلیسی: Lenovo Group Ltd.) یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و فروش رایانه شخصی و تجهیزات جانبی و دیجیتالی در دنیاست که مرکز آن در کشور چین قرار دارد. این شرکت با نام اصلی «لِجند» (Legend) در سال ۱۹۸۴ در پکن تاسیس و در سال ۱۹۹۳ با پیشی گرفتن از دو شرکت کامپک به بزرگترین تولیدکننده داخلی رایانه در چین تبدیل شد. شرکت لجند به سال ۱۹۹۹ به مقام بزرگترین فروشنده رایانه شخصی در منطقه آسیا-آرام به غیر از ژاپن دست یافت و به منظور نوآوری در تولید رایانه و تامین نیازهای مشتریان خود، اقدام به ایجاد چند مرکز تحقیق و توسعه نمود.

این شرکت، نام «لنوو» را در سال ۲۰۰۳ برای خود برگزید که برگرفته از "Le" ابتدای "Legend" و "novo" به معنای «نُوین» در زبان لاتین میباشد. (نام چینی آن: 联想 در پین‌یین: liánxiǎng به معنای «تداعی ایده‌ها» و یا «خلاقیت» است.) لنوو دو سال بعد از این تاریخ با واحد مربوط به تولید و فروش رایانه شخصی شرکت مشهور آی‌بی‌ام ادغام شد و این واحد را که پیشتر زیان‌ده بود به سوددهی رساند و میزان فروش رایانه آن در سطح جهان افزایش یافت. طبق برآوردهای دو شرکت تحقیقاتی و مشاوره‌ای فناوری اطلاعات معروف یعنی گارتنر و اچ‌پی، ایسر و دِل میباشند.) گارتنر میزان رایانه‌های فرستاده شده به نقاط مختلف دنیا توسط شرکت لنوو را ۹٫۱۴ میلیون واحد تخمین زد. لنوو برای بازاریابی و جذب بیشتر مشتری در سطح جهانی، برگزارکننده و اسپانسر بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ چین و همچنین بازیهای اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا (ان‌بی‌اِی) شد.

محصولات لنوو در سطح جهانی، لپ‌تاپ‌های ThinkPad) و رایانه‌های رومیزی تینک‌سِنتر (ThinkCenter) که به همراه بسته‌های نرم‌افزاری تینک‌وَنتِج (ThinkVantage) ارائه شده و همچنین نمایشگرهای تینک‌ویژن (ThinkVision) و انواع لوازم جانبی رایانه را شامل میشود. این شرکت برای بازار داخلی چین، و سایر ابزارهای دیجیتالی را نیز ارائه میدهد. لنوو محصولات خود را با تولید دوربین دیجیتال، تلفن همراه و تجهیزات شبکه نیز توسعه بخشیده است. لپ‌تاپ باریک و سبک وزن «تینک‌پد ایکس ۳۰۰» (ThinkPad X300) با تحسین مجله روبرو شد و محصول دیگر آن «آیدیاپَد یو۱۱۰» (IdeaPad U110) در نمایشگاه بین‌المللی محصولات الکترونیکی در لاس وگاس آمریکا، سه جایزه مهم را برد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۱، لنوو اعلام کرد که قصد دارد به منظور فروش رایانه در کشور ژاپن و پیشی گرفتن از رشد بازار جهانی رایانه، با بزرگترین شرکت فروش رایانه در این کشور، یعنی شرکت اِن ای سی همکاری متقابلی را برای تاسیس یک شرکت مشترک، آغاز کند.

شرکت لِنُووُ گروپ
نوع شرکت سهامی عام
محدوده فعالیت رایانه، تجهیزات جنبی رایانه، نرم‌افزار
بنیانگذاری ۱۹۸۴
شعبه مرکزی جمهوری خلق چین
موقعیت پکن
محصولات رایانه رومیزی، رایانه سِرور، لپ‌تاپ، نمایشگر، دیسک سخت، نت‌بوک، چاپگر، تلویزیون، ابزار ذخیره سازی داده‌ها، دوربین دیجیتال، تلفن همراه
درآمد ۱۶٫۶۰۴ میلیارد دلار (۲۰۱۰)[۱]
سود خالص ۱۲۹٫۴ میلیون دلار (۲۰۱۰)[۲]
شمار کارکنان ۲۲٬۲۰۵ نفر (۲۰۱۰)[۳]
وب‌گاه Lenovo.com

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 27 شهريور 1391برچسب:,ساعت 7:30 بعد از ظهر توسط Ashkan| |


Power By: LoxBlog.Com